DPF filter

Svedoci smo iz godine u godinu sve strožijih ekoloških normi kako u svetu tako i kod nas u Srbiji .Kada reč o automobilima ekološke EURO- norme se odnose na izduvne gasove koje proizvode automobili pri radu . Glavni delovi automobila koji sluze za prečišćavanje otrovnih izduvnih gasova – čađi su katalizatori i/ili DPF filteri.

Pozovite nas odmah!

DPF (Diesel particular filter) ili FAP filter je u primeni samo kod dizel motora . Služi za prečišćavanje štetnih materija iz izduvnih gasova. DPF filter je u primeni kod nekih „dizelaša“ još od 2004-2005 god. Medju prvima ugradili su ga u pojedine modele Citroen , Peugeot i Fiat čak još 2001 god. Po Euro V normi DPF je u vozilima od 2009 godine. DPF filter se sastoji iz metalnog kućišta i kreamičkog saća. Keramičko saće je napravljenio od Silicijum karbida, sastoji se od velikog broja paralelno postavljenih uskih kanala koji su naizmenično zatvoreni. Zidovi filtera od Silicijum karbida su porozni i oslojeni nosećom smešom od Aluminijum oksida i Ceroksida. Preko tog nosećeg sloja prevučen je film od platine, rodijuma i paldijuma koji za sebe vezuju štetne čestice prilikom prolaska izduvnih gasova kroz DPF filter. Kroz cevčice proilazi gas , a čestice čađi i ostale čestice se zadržavaju . Radni vek DPF filtera je negde oko 250 000 km.

Od 5.7.2021 prema zakonskoj regulativi a u vezi sa ekološkim standardima u Srbiji neće moći da se registruju vozila koja nemaju katalizator.

Kod nas se često se sreću vozila sa „otkačenim“ –skinutim katalzatorom ili DPF filterom. Prisutno je razmišljanje da su ovi delovi isuviše skupi da bi se zamenili novim ili postojeći reparirali i da vozilo može da radi i bez njih , bez obzira na to kako izduvni gasovi utiču na životnu sredinu. Možda je ovo i realno i razumno razmišljanje imajući u vidu prosečno godište automobila (17 god) na srpskim drumovima kao i prosečni standard vlasnika tog automobila. Međutim sav apsurd ovakvog razmišljanja najviše se prepoznaje poslednjih godina u zimskom periodu. Tada isti ti vlasnici automobila posebno u većim gradovima izađu napolje i taj isti čađ iz auspuha pomešan sa smogom iz toplana, kotlova i ostalih, ložiona vide i osete u punoj svojoj aromi, boji i mirisu.

Beograd a i ostali gradovi u Srbiji su nazalost poslatli medju vodećim gradovima sveta po zagađenosti.Ne prodje mnogo a eto nas na neslavnoj prvoj poziciji. Cene novih DPF filtera kako smo već rekli nisu ni najmanje pristupačne za prosečnog srpskog vozača, ali treba imati na umu da investicija u izduvni sistem nije samo investicija u automobil već i investicija u zaštitu životne sredine a samim tim i zaštitu zdravlja našeg i naših najmilijih.

Kod nas u Fragment autu mozete pronaći DPF filtere po najpovoljnijoj ceni za veliki broj modela vozila.

Pozovite nas odmah!

Izdvajamo nekoliko modela sa akcijskim cenama:

  • DPF filter VW Crafter 30-35 2011-16 , 47500 din . JMJ Poljska
  • DPF filter BMW 5 E60, E61 2004-10 , 29980 din , JMJ Poljska
  • DPF filter Skoda Octavia II,Golf VI, 1.6 TDI -2.0TDI , ’55000 din JMJ Poljska
  • DPF filter Corsa D 1.3 D, 06-14 26900 din BM Poljska